建築空気環境・水環境 |
工学部 |
FEN-AR3o03L1 |
前 真之 |
1 |
S2 |
火3 |
建築環境デザイン論 |
工学部 |
FEN-AR3o07L1 |
前 真之 |
1 |
A1 |
火3 |
沿岸環境学 |
工学部 |
FEN-CE4504L1 |
佐々木 淳 |
1 |
A1 |
火2 |
開発とインフラ |
工学部 |
FEN-CE4m30L1 |
加藤 浩徳 |
2 |
S1 |
火1金1 |
国際プロジェクトのケーススタディ(E) |
工学部 |
FEN-CE5m34L3 |
加藤 浩徳 |
2 |
S2 |
月2木2 |
化学・生命研究倫理 |
工学部 |
FEN-CH3400L1 |
森廣 邦彦 |
1 |
S1S2 |
水4 |
社会技術としての化学技術 |
工学部 |
FEN-CH4902L1 |
酒井 康行 |
2 |
S1S2 |
水3 |
エネルギーと社会 |
工学部 |
FEN-CO4500L1 |
鹿園 直毅 |
2 |
S1S2 |
水5 |
生態学・生態工学 |
工学部 |
FEN-CO4510L1 |
風間 しのぶ |
2 |
S1S2 |
水1 |
工学とデザイン |
工学部 |
FEN-CO4810P1 |
村上 存 |
2 |
A1A2 |
集中 |
脳科学入門 |
工学部 |
FEN-CO4f10L1 |
高橋 宏知 |
2 |
A1A2 |
水4 |
環境システム工学概論 |
工学部 |
FEN-CS2902L1 |
戸野倉 賢一 |
2 |
A1A2 |
金3 |
環境システム工学I |
工学部 |
FEN-CS3703L1 |
大島 義人 |
2 |
S1S2 |
火2 |
システム安全工学 |
工学部 |
FEN-CS4705L1 |
茂木 俊夫 |
2 |
A1A2 |
木2 |
エネルギー工学 |
工学部 |
FEN-EE2501L1 |
松橋 隆治 |
2 |
A1A2 |
金1 |
グローバルシステム工学 |
工学部 |
FEN-EE4703L1 |
松橋 隆治 |
2 |
S1S2 |
火3 |
認識行動システムの基礎 |
工学部 |
FEN-MP2710L1 |
稲見 昌彦 |
2 |
A2 |
火4金4 |
生産の技術 |
工学部 |
FEN-MX2802L1 |
長藤 圭介 |
2 |
A1A2 |
金5 |
産業総論 |
工学部 |
FEN-MX3804L1 |
杉田 直彦 |
2 |
A1A2 |
水3 |
生産プロセスの設計 |
工学部 |
FEN-MX3806L1 |
長藤 圭介 |
2 |
A1A2 |
金2 |
先端生産プロセス |
工学部 |
FEN-PE3817L1 |
三村 秀和 |
2 |
A1A2 |
金2 |
サステナブル・マニュファクチャリング |
工学部 |
FEN-PE3803L1 |
梅田 靖 |
1 |
A1 |
月2 |
地球科学 |
工学部 |
FEN-SI2504L1 |
加藤 泰浩 |
2 |
A1 |
火2金2 |
環境調和論 |
工学部 |
FEN-SI3505L1 |
多部田 茂 |
2 |
S2 |
火4金4 |
環境・エネルギーの化学1 |
工学部 |
FEN-SI3506L1 |
安川 和孝 |
1 |
A1 |
火3 |
環境・エネルギーの化学2 |
工学部 |
FEN-SI3507L1 |
斉藤 拓巳 |
1 |
A2 |
月2 |
環境・エネルギープロジェクト |
工学部 |
FEN-SI3961L1 |
髙橋 淳 |
2 |
S1 |
月3月4 |
環境・エネルギープロジェクト2 |
工学部 |
FEN-SI3962L1 |
髙橋 淳 |
1 |
S2 |
火5 |
物流・交通システム計画基礎 |
工学部 |
FEN-SI3d21L1 |
柴崎 隆一 |
2 |
S1 |
木1木2 |
物流・交通システム計画応用 |
工学部 |
FEN-SI3d22L1 |
川崎 智也 |
2 |
A1 |
火3金3 |
地圏開発工学概論 |
工学部 |
FEN-SI3r03L1 |
福井 勝則 |
1 |
A2 |
火3 |
海洋開発工学 |
工学部 |
FEN-SI3r04L1 |
和田 良太 |
2 |
A2 |
月5木2 |
エネルギー・資源政策論 |
工学部 |
FEN-SI3w31L1 |
村上 進亮 |
1 |
A2 |
火5 |
環境政策論 |
工学部 |
FEN-SI3w32L1 |
今野 義浩 |
1 |
S2 |
金5 |
社会のための技術 |
工学部 |
FEN-SI3w52L1 |
川畑 友弥 |
2 |
S1S2 |
S1:月2 S2:月4 |
環境システム論 |
工学部 |
FEN-SI3w55L1 |
多部田 茂 |
2 |
A1 |
火4金4 |
都市環境概論 |
工学部 |
FEN-UE2m01L1 |
藤田 壮 |
2 |
A1A2 |
月3 |
地球環境工学 |
工学部 |
FEN-UE2m03L1 |
栗栖 聖 |
1 |
A1 |
月1 |
環境公衆衛生 |
工学部 |
FEN-UE2m04L1 |
福士 謙介 |
1 |
A2 |
月2 |
緑地計画概論 |
工学部 |
FEN-UE2m07L1 |
高取 千佳 |
2 |
A1A2 |
火3 |
緑地計画学 |
農学部 |
060320040 |
寺田 徹 |
2 |
A1A2 |
月3 |
廃棄物資源循環学 |
工学部 |
FEN-UE3m16L1 |
藤田 壮 |
2 |
A1A2 |
木2 |
国際環境公衆衛生 |
工学部 |
FEN-UE4m33L1 |
片山 浩之 |
1 |
S2 |
木3 |
地区の計画とデザイン |
工学部 |
FEN-UE4m37L1 |
小泉 秀樹 |
2 |
S1S2 |
金2 |
応用倫理概論(応用倫理入門) |
文学部 |
04250070 |
鈴木 晃仁 |
2 |
S1S2 |
金3 |
応用倫理特殊講義I(技術時代の倫理―ハイデガー哲学の視点から) |
文学部 |
04250071 |
轟 孝夫 |
2 |
A1A2 |
月4 |
応用倫理特殊講義Ⅴ(環境文化史から実践するパブリック・ヒストリー) |
文学部 |
04250075 |
北條 勝貴 |
2 |
S1S2 |
月5 |
考古学特殊講義I(東アジア旧石器研究Ⅰ) |
文学部 |
04251441 |
森先 一貴 |
2 |
S1S2 |
月4 |
考古学特殊講義II(東アジア旧石器研究Ⅱ) |
文学部 |
04251442 |
森先 一貴 |
2 |
A1A2 |
月4 |
考古学特殊講義VII(北海道の考古学) |
文学部 |
04251447 |
熊木 俊朗 |
2 |
S2 |
集中 |
近代文学特殊講義IV(震災後文学の可能性) |
文学部 |
04253844 |
阿部 賢一・菊間 晴子 |
2 |
A1A2 |
木4 |
文化資源学演習I(文化資源学とまちづくり) |
文学部 |
04255161 |
松田 陽 |
2 |
S1S2 |
火3 |
地理学I(景観の見方・読み方・作り方) |
文学部 |
04255504 |
須山 聡 |
2 |
S1S2 |
木1 |
地理学II(景観の見方・読み方・作り方) |
文学部 |
04255505 |
須山 聡 |
2 |
A1A2 |
木1 |
計算機実験I |
理学部 |
0515091 |
藤堂 眞治 |
1 |
S1S2 |
水2 |
計算機実験II |
理学部 |
0515092 |
藤堂 眞治 |
1 |
A1A2 |
金5 |
水圏環境学 |
理学部 |
0528066 |
板井 啓明 |
2 |
S1S2 |
水4 |
大気海洋循環学 |
理学部 |
0528020 |
升本 順夫 |
2 |
S1S2 |
金1 |
大気海洋物質科学 |
理学部 |
0526065 |
小池 真 |
2 |
A1A2 |
金1 |
地球惑星環境学国際研修I |
理学部 |
0528079 |
横山 祐典 |
1 |
A1A2 |
集中 |
地球惑星環境学国際研修II |
理学部 |
0528080 |
横山 祐典 |
1 |
S1S2
A1A2 |
集中 |
森林植物学 |
農学部 |
060310640 |
福田 健二 |
2 |
S1S2 |
火2 |
森林動物学 |
農学部 |
060310650 |
久保田 耕平 |
2 |
S1S2 |
金2 |
森林遺伝育種学 |
農学部 |
060310671 |
後藤 晋 |
1 |
S2 |
月3 |
砂防工学 |
農学部 |
060320161 |
堀田 紀文 |
1 |
A1 |
水3 |
自然再生事業モニタリング実習 |
農学部 |
060700110 |
吉田 丈人 |
1 |
S2 |
集中 |
文化社会論演習[現代思想コース] |
教養学部 |
08C1310 |
齋藤 幸平 |
2 |
A1A2 |
|
文化社会論演習[グローバル・エシックス] |
教養学部 |
08F1005 |
齋藤 幸平 |
2 |
A1A2 |
|
生物多様性学I[広域システムコース] |
教養学部 |
08D1317 |
増田 建 |
2 |
A1A2 |
|
生物多様性学II |
教養学部 |
08D1318 |
土畑 重人 |
2 |
S1S2 |
月2 |
エネルギー科学(1) ※2025年度開講なし |
教養学部 |
08D133201 |
瀬川 浩司、木下 卓巳 |
2 |
A1A2 |
|
環境と法(2) |
教養学部 |
08D14132 |
ジロドウ イザベル |
2 |
S1S2 |
木5 |
環境経済学(2) |
教養学部 |
08D14142 |
成田 大樹 |
2 |
S1S2 |
木1 |
環境熱力学 |
教養学部 |
08D1423 |
甘蔗 寂樹 |
2 |
A1A2 |
|
先進エネルギー工学 |
教養学部 |
08D1435 |
甘蔗 寂樹、アズイッズ ムハンマッド |
2 |
S2 |
金1金2 |
グローバル教養特別演習I(23) |
教養学部 |
08F140523 |
甘蔗 寂樹、アズイッズ ムハンマッド |
2 |
S2 |
金1金2 |
グローバル教養科目
(The “SDGs” Contested) |
グローバル
教育センター |
7V0101006S |
Raquel Moreno Penaranda |
2 |
S1S2 |
火1 |
グローバル教養科目
(The “SDGs” Contested) |
グローバル
教育センター |
7V0101006S-P/F |
Raquel Moreno Penaranda |
2 |
S1S2 |
火1 |
グローバル教養科目
(Research and Inquiry for Social Change) ※2025年度開講なし |
グローバル
教育センター |
7V0101008S |
Naomi Berman |
2 |
S1S2 |
木2 |
グローバル教養科目
(Research and Inquiry for Social Change) ※2025年度開講なし |
グローバル
教育センター |
7V0101008S-P/F |
Naomi Berman |
2 |
S1S2 |
木2 |
グローバル教養科目
(Introduction to Poverty and International Development) |
グローバル
教育センター |
7V0101016S |
Ian Wash |
2 |
S1S2 |
金4 |
グローバル教養科目
(Introduction to Poverty and International Development) |
グローバル
教育センター |
7V0101016S-P/F |
Ian Wash |
2 |
S1S2 |
金4 |
グローバル教養科目
(Maps, Border Disputes, and Conflict in East Asia) |
グローバル
教育センター |
7V0101021S |
Eric Vanden Bussche |
2 |
S1S2 |
火3 |
グローバル教養科目
(Maps, Border Disputes, and Conflict in East Asia) |
グローバル
教育センター |
7V0101021S-P/F |
Eric Vanden Bussche |
2 |
S1S2 |
火3 |
グローバル教養科目
(Model Organisms in Biomedical Research) |
グローバル
教育センター |
7V0101022S |
Alexandra Terashima |
2 |
S1S2 |
月3 |
グローバル教養科目
(Model Organisms in Biomedical Research) |
グローバル
教育センター |
7V0101022S-P/F |
Alexandra Terashima |
2 |
S1S2 |
月3 |
グローバル教養科目
(Intercultural Communication) |
グローバル
教育センター |
7V0101024S |
Doris Zhang |
2 |
S1S2 |
水2 |
グローバル教養科目
(Intercultural Communication) |
グローバル
教育センター |
7V0101024S-P/F |
Doris Zhang |
2 |
S1S2 |
水2 |
グローバル教養科目
(Sociolinguistics in a Global Society) |
グローバル
教育センター |
7V0101026S |
Simon Perry |
2 |
S1S2 |
火5 |
グローバル教養科目
(Sociolinguistics in a Global Society) |
グローバル
教育センター |
7V0101026S-P/F |
Simon Perry |
2 |
S1S2 |
火5 |
グローバル教養科目
(Writing About Gaming: Game Studies as Social Practice) |
グローバル
教育センター |
7V0101027S |
Catherine Hansen |
2 |
S1S2 |
木4 |
グローバル教養科目
(Writing About Gaming: Game Studies as Social Practice) |
グローバル
教育センター |
7V0101027S-P/F |
Catherine Hansen |
2 |
S1S2 |
木4 |
グローバル教養科目
(Language Acquisition) |
グローバル
教育センター |
7V0101029S |
Christopher Nicklin |
2 |
S1S2 |
月4 |
グローバル教養科目
(Language Acquisition) |
グローバル
教育センター |
7V0101029S-P/F |
Christopher Nicklin |
2 |
S1S2 |
月4 |
グローバル教養科目
(Education and International Development) |
グローバル
教育センター |
7V0101032S |
Yuki Ohara |
2 |
S1S2 |
火2 |
グローバル教養科目
(Education and International Development) |
グローバル
教育センター |
7V0101032S-P/F |
Yuki Ohara |
2 |
S1S2 |
火2 |
グローバル教養科目
(Japan As They Saw It) |
グローバル
教育センター |
7V0101037S |
Tom Gally |
2 |
S1S2 |
月4 |
グローバル教養科目
(Japan As They Saw It) |
グローバル
教育センター |
7V0101037S-P/F |
Tom Gally |
2 |
S1S2 |
月4 |
グローバル教養科目
(Introduction to Sustainable Tourism) |
グローバル
教育センター |
7V0101039S |
Sho Shimoyamada |
2 |
S1S2 |
月2 |
グローバル教養科目
(Introduction to Sustainable Tourism) |
グローバル
教育センター |
7V0101039S-P/F |
Sho Shimoyamada |
2 |
S1S2 |
月2 |
グローバル教養科目
(Human Rights Movements in the Modern World) |
グローバル
教育センター |
7V0101042S |
Candler Hallman |
2 |
S1S2 |
水6 |
グローバル教養科目
(Human Rights Movements in the Modern World) |
グローバル
教育センター |
7V0101042S-P/F |
Candler Hallman |
2 |
S1S2 |
水6 |
グローバル教養科目
(Japanese Philosophy and the Global World) |
グローバル
教育センター |
7V0101048S |
Dennis Stromback |
2 |
S1S2 |
木5 |
グローバル教養科目
(Japanese Philosophy and the Global World) |
グローバル
教育センター |
7V0101048S-P/F |
Dennis Stromback |
2 |
S1S2 |
木5 |
グローバル教養科目
(Writing to Learn, Learning to Write: Identifying the pitfalls and possibilities of large language models such as ChatGPT) |
グローバル
教育センター |
7V0101049S |
Leonard Sprague |
2 |
S1S2 |
金1 |
グローバル教養科目
(Writing to Learn, Learning to Write: Identifying the pitfalls and possibilities of large language models such as ChatGPT) |
グローバル
教育センター |
7V0101049S-P/F |
Leonard Sprague |
2 |
S1S2 |
金1 |
グローバル教養科目
(Women in Science) |
グローバル
教育センター |
7V0101050S |
Elisa Ruiz-Tada |
2 |
S1S2 |
水3 |
グローバル教養科目
(Women in Science) |
グローバル
教育センター |
7V0101050S-P/F |
Elisa Ruiz-Tada |
2 |
S1S2 |
水3 |
グローバル教養科目
(The Art of Attention) |
グローバル
教育センター |
7V0101054S |
Greg Dalziel |
2 |
S1S2 |
金1 |
グローバル教養科目
(The Art of Attention) |
グローバル
教育センター |
7V0101054S-P/F |
Greg Dalziel |
2 |
S1S2 |
金1 |
グローバル教養科目
(Photographing Tokyo: Looking at One’s Place in the Urban Landscape) |
グローバル
教育センター |
7V0101056S |
Alex Bueno |
2 |
S1S2 |
水1 |
グローバル教養科目
(Photographing Tokyo: Looking at One’s Place in the Urban Landscape) |
グローバル
教育センター |
7V0101056S-P/F |
Alex Bueno |
2 |
S1S2 |
水1 |
グローバル教養科目
(Developing International Friendships in Global Contexts) |
グローバル
教育センター |
7V0101058S |
Natsuno Funada |
2 |
S1S2 |
木3 |
グローバル教養科目
(Developing International Friendships in Global Contexts) |
グローバル
教育センター |
7V0101058S-P/F |
Natsuno Funada |
2 |
S1S2 |
木3 |
グローバル教養科目
(Sustainability in Japanese Architecture) |
グローバル
教育センター |
7V0101060S |
Jesus Alberto Pulido Arcas |
2 |
S1S2 |
火3 |
グローバル教養科目
(Sustainability in Japanese Architecture) |
グローバル
教育センター |
7V0101060S-P/F |
Jesus Alberto Pulido Arcas |
2 |
S1S2 |
火3 |
グローバル教養科目
(Plagues throughout History) |
グローバル
教育センター |
7V0101061S |
John Quayle |
2 |
S1S2 |
金3 |
グローバル教養科目
(Plagues throughout History) |
グローバル
教育センター |
7V0101061S-P/F |
John Quayle |
2 |
S1S2 |
金3 |
グローバル教養科目
(Food Safety in Public and Environmental Health) |
グローバル
教育センター |
7V0101063S |
John Solomon Maninang |
2 |
S1S2 |
木3 |
グローバル教養科目
(Food Safety in Public and Environmental Health) |
グローバル
教育センター |
7V0101063S-P/F |
John Solomon Maninang |
2 |
S1S2 |
木3 |
グローバル教養科目
(Visualizing Japan: Doing Ethnography and Documentary Filmmaking with Your Smartphone) |
グローバル
教育センター |
7V0101064S |
Dipesh Kharel |
2 |
S1S2 |
水5 |
グローバル教養科目
(Visualizing Japan: Doing Ethnography and Documentary Filmmaking with Your Smartphone) |
グローバル
教育センター |
7V0101064S-P/F |
Dipesh Kharel |
2 |
S1S2 |
水5 |
グローバル教養科目
(Psychological Approaches for Improving Health and Well-being) |
グローバル
教育センター |
7V0101068S |
Kristopher McEown |
2 |
S1S2 |
金3 |
グローバル教養科目
(Psychological Approaches for Improving Health and Well-being) |
グローバル
教育センター |
7V0101068S-P/F |
Kristopher McEown |
2 |
S1S2 |
金3 |
グローバル教養科目
(Music and Justice) |
グローバル
教育センター |
7V0101070S |
Mari Yoshihara |
2 |
S1S2 |
月3 |
グローバル教養科目
(Music and Justice) |
グローバル
教育センター |
7V0101070S-P/F |
Mari Yoshihara |
2 |
S1S2 |
月3 |
グローバル教養科目
(Qualitative Approaches to Investigating Language and Inequality) |
グローバル
教育センター |
7V0101071S |
Aurora Tsai |
2 |
S1S2 |
月2 |
グローバル教養科目
(Qualitative Approaches to Investigating Language and Inequality) |
グローバル
教育センター |
7V0101071S-P/F |
Aurora Tsai |
2 |
S1S2 |
月2 |
グローバル教養科目
(Chemical Foundations of Biology) |
グローバル
教育センター |
7V0101072S |
Tito Akindele |
2 |
S1S2 |
金2 |
グローバル教養科目
(Chemical Foundations of Biology) |
グローバル
教育センター |
7V0101072S-P/F |
Tito Akindele |
2 |
S1S2 |
金2 |
グローバル教養科目
(Animal Minds) |
グローバル
教育センター |
7V0101073S |
Graham Peebles |
2 |
S1S2 |
木4 |
グローバル教養科目
(Animal Minds) |
グローバル
教育センター |
7V0101073S-P/F |
Graham Peebles |
2 |
S1S2 |
木4 |
グローバル教養科目
(Engineering a Sustainable World Through Chemistry) |
グローバル
教育センター |
7V0101074S |
Isaac Tyrone Ghampson |
2 |
S1S2 |
金3 |
グローバル教養科目
(Engineering a Sustainable World Through Chemistry) |
グローバル
教育センター |
7V0101074S-P/F |
Isaac Tyrone Ghampson |
2 |
S1S2 |
金3 |
グローバル教養科目
(What’s the Point? Love, Death, and the Quest for Meaning) |
グローバル
教育センター |
7V0101075S |
Sylwia Ejmont |
2 |
S1S2 |
金2 |
グローバル教養科目
(What’s the Point? Love, Death, and the Quest for Meaning) |
グローバル
教育センター |
7V0101075S-P/F |
Sylwia Ejmont |
2 |
S1S2 |
金2 |
グローバル教養科目
(Popular Science and Technology Writing) |
グローバル
教育センター |
7V0101076S |
Manuel Senna |
2 |
S1S2 |
木5 |
グローバル教養科目
(Popular Science and Technology Writing) |
グローバル
教育センター |
7V0101076S-P/F |
Manuel Senna |
2 |
S1S2 |
木5 |
グローバル教養科目
(Geoengineering: Humans, nature, tech, and climate controversy) |
グローバル
教育センター |
7V0101077S |
Stefanie Mack |
2 |
S1S2 |
水2 |
グローバル教養科目
(Geoengineering: Humans, nature, tech, and climate controversy) |
グローバル
教育センター |
7V0101077S-P/F |
Stefanie Mack |
2 |
S1S2 |
水2 |
グローバル教養科目
(Strange, but Meaningful: An Introduction to Philosophical Questions) |
グローバル
教育センター |
7V0101078S |
Richard Dietz |
2 |
S1S2 |
火5 |
グローバル教養科目
(Strange, but Meaningful: An Introduction to Philosophical Questions) |
グローバル
教育センター |
7V0101078S-P/F |
Richard Dietz |
2 |
S1S2 |
火5 |
グローバル教養科目
(Cultural Heritage in Japan: An investigation into social and environmental justice) |
グローバル
教育センター |
7V0101079S |
Incoronata Nadia Inserra |
2 |
S1S2 |
火4 |
グローバル教養科目
(Cultural Heritage in Japan: An investigation into social and environmental justice) |
グローバル
教育センター |
7V0101079S-P/F |
Incoronata Nadia Inserra |
2 |
S1S2 |
火4 |
グローバル教養科目
(Collage: Art and Language) |
グローバル
教育センター |
7V0101080S |
Wei-Hao Huang |
2 |
S1S2 |
水1 |
グローバル教養科目
(Collage: Art and Language) |
グローバル
教育センター |
7V0101080S-P/F |
Wei-Hao Huang |
2 |
S1S2 |
水1 |
グローバル教養科目
(ロシア語) |
グローバル
教育センター |
7V0101082S |
Ekaterina Gutova |
2 |
S1S2 |
月2 |
グローバル教養科目
(ロシア語) |
グローバル
教育センター |
7V0101082S-P/F |
Ekaterina Gutova |
2 |
S1S2 |
月2 |